maandag, januari 23, 2006

Schakel de CTCSS-toon maar weer uit!

Bij enkele van mijn portofoons blijkt de 77 Hz toon niet goed gedecodeerd te worden, zodat ik uitzendingen van het relais gemist heb.

Omdat de CTCSS van de RS9044 direct van de processor 'af getrokken' wordt, is de toon mogelijk niet helemaal zuiver, maar bevat het ook wat harmonischen.

Ik wil jullie adviseren om de toon dan ook niet te gebruiken (sorry, ik zet jullie wel aan het werk merk ik! Al die handleidingen die nu weer opgezocht moeten worden). Schakel de toonsquelch maar gewoon weer uit, net als eerst.

Overigens blijft het relais de 77 Hz toon wel uitzenden, dus als je zeker weet dat je zendontvanger de tonen altijd 100% decodeerd... maar ik ben daar zelf dus niet zeker van!

Sorry voor het ongemak,

Rene PA2RA

Geen opmerkingen: